مدیر امور مالی دانشگاه                                                           
فرآیندها      
 
 
                                   
      
            محمد سلمان احمدی شاهرخت
 
             سمت : مدیر امور مالی دانشگاه
              میزان تحصیلات : کارشناسی ارشد مدیریت مالی
              رشته تحصیلی : مدیریت مالی 
              پست الکترونیک :  Salman@bums.ac.ir
              محل استقرار : سازمان مرکزی - طبقه اول اتاق 202
              تلفن مستقیم: 32395217-056
              فاکس : 32442789-056 و 32395240-056
              داخلی : 5217       


 
  سوابق کاری :
  •  رئیس امور مالی سازمان مرکزی دانشگاه و معاونت ها
  • مدیر امور مالی بیمارستان ولی عصر (عج)مسئول حسابداری درآمد بیمارستان ولی عصر (عج)
  • مسئول امور مالی کلینیک عصر دانشگاه و مشاور در امور اجرائی نظام نوین
  • رئیس امور مالی معاونت­های آموزشی و تحقیقات و دانشکده ها
  • عضو کارگروه تدوین دستورالعمل پیشنهادی دانشگاه در رابطه با نظام نوین اداره بیمارستان ها
  • عضو کمیته حسابداری تعهدی دانشگاه
  • حسابدار مجموعه فرهنگی تفریحی رفاهی سلامت دانشگاه


 
شرح وظایف :
  • تهیه و تدوین صورتهای مالی دانشگاه ازطریق نظارت مستمربر عملیات امور مالی،محاسباتی،نگهداری و تنظیم حساب ها بر اساس این آیین نامه ، مقررات حاکم برتحریر دفاتر وضوابط مربوطه،صحت و سلامت آن هاوتهیه گزارشات مالی مدیریتی
  • اعمال نظارت بر اجرای قوانین و مقررات حاکم بر عملیات مالی دانشگاه و واحدهای اجرایی.
  • تبادل اطلاعات مالی دانشگاه حسب مورد با دستگاه های نظارتی قانونی با هماهنگی رئیس دانشگاه(یا مقام مجاز از طرف ایشان).
  • نگهداری و تحویل و تحول وجوه نقدینه ها و سپرده ها و اوراق بهادار و نظارت بر وصول به موقع درآمدهای دانشگاه .
  • نظارت بر عملکرد مالی واحدهای اجرایی مستقل و غیرمستقل .
  • شناسایی و نگهداری حساب مقداری و ریالی اموال ، ماشین آلات و تجهیزات و دارائی های دانشگاه.
  • اطلاع و کنترل کلیه تفویض اختیارات جهت امضا های مجاز.
  • اجرای نظام نوین مالی بر اساس دستورالعمل های ابلاغی وزارت متبوع.
  • اجرای آن بخش از عملیات مالی دانشگاه که در چارچوب بودجه تفضیلی مصوب هیات امنا بر عهده مدیر امور مالی می باشد.
  • پیگیری و بروز رسانی مانده حساب های سنواتی.
  • مشارکت درتصمیم گیریهای مربوط به حل مشکلات و تعیین خط مشی دانشگاه از بعد مالی .
  • نظارت بر اجرای صحیح کلیه مقررات، دستورالعملها و روشهای مصوب مالی و معاملاتی
  • بررسی و تایید نهایی پرداختهای دانشگاه با توجه به مجوزهای مالی .
  • نظارت بر وضعیت نقدینگی و مشارکت درتصمیمگیری برای تامین منابع مالی مورد نیاز و چگونگی استفاده از منابع مالی موجود .
  • ایجاد، حذف یا تغییر در حسابهای مالی به منظور اجرای هرچه مطلوبتر حسابداری تعهدی در ستاد و واحدهای تابعه.
  • برنامهریزی به منظور انطباق نظامهای مالی و هزینهیابی با اقدامات جاری با توجه به لزوم محاسبه قیمت تمام شده فعالیتها.
  • شرکت در جلسات کمیته بودجه و همکاری لازم با مدیریت بودجه به منظور تهیه بودجه سالیانه دانشگاه و تایید موارد مرتبط .
  • برنامهریزی و تصمیمگیری مقتضی در خصوص مغایرت عملکرد با بودجه ستاد و واحدهای تابعه .
  • برنامهریزی به جهت اجرای مصوبات هیات امناء درخصوص مسائل مالی و نظارت بر اجرای آن .
  • تهیه و تدوین بخشنامه های تخصصی مالی و نظارت بر اجرای آن پس از تایید رئیس موسسه ویا مقام مجاز از طرف ایشان و مشارکت در تهیه برنامههای سرمایهای
  • بررسی و تایید نهایی محاسبات مربوط به قیمت تمام شده خدمات و همچنین تهیه و ارائه گزارشات مدیریتی مورد نیاز دانشگاه . 
  • تنظیم و تایید نهایی صورتهای مالی ستاد و واحدهای تابعه به تفکیک و تجمیعی و تلفیقی .
  • اعمال نظارت مالی بر ثبت، نگهداری و کنترل موجودی کالا و داراییهای .
  • برنامه ریزی جهت بستن حسابها در پایان سال مالی و تهیه گزارشهای مالی مورد نیاز جهت ارائه به مراجع ذیربط.
  • نظارت عالی برثبت به موقع دفاتر رسمی و نظارت بر نگهداری اوراق و اسناد مرتبط با سرمایهگذاریها،سهام، اسنادبهادار،اسناد تضمینی و نظایرآن.
  • هماهنگی امورمالی با سایر واحدهای دانشگاه از نظر مسائل مالی .
  • اتخاذ ترتیبات لازم به منظور هماهنگی با بازرس، حسابرسان و سایر مراجع ذیصلاح .
  • تعیین خط مشی و رویهها به منظور رفع مغایرات با اشخاص و موسسات طرف حساب .
  • تصمیمگیری در خصوص تامین نیروی انسانی در واحدهای تحت نظارت .
  • هماهنگ نمودن عملیات واحدهای تحت نظارت و تصمیمگیری در خصوص نحوه تقسیم کار بین کارکنان تحت نظارت.
  • تنظیم برنامه آموزش جهت کارکنان امور مالی دانشگاه، به نحوی که کلیه کارکنان در جریان امور همکاران خود قرار گرفته و در موارد لزوم جایگزینی کارکنان به سهولت امکان پذیر گردد
  • برنامهریزی به منظور شمارش موجودی انبارها در پایان سال .
  • برنامهریزی به منظور انجام امور مربوط به اصلاح حسابهای سنوات قبل در مواقع مورد نیاز . 
  • درخواست وجوه و کمکهای مالی  از خزانه معین استان به منظور ایجاد گردش مالی .
  • ارائه پیشنهاد به معاونت پشتیبانی در خصوص تامین نیروی انسانی مورد نیاز مدیریت امورمالی .
  • انجام سایر وظایف محوله ازجانب رئیس موسسه و یا مقام مجاز ازطرف ایشان که با توجه به نوع وظایف،انجام آن توسط شخص دیگر امکان پذیر نباشد